Když jsme si s manželem vybírali naší novou televizí, tak jsme jako mnoho z Vás prošli všechny weby na internetu. Několikrát jsem se byli podívat do specializovaných obchodů, pročetli všechny možné diskuze na téma LCD nebo plazma, velikost uhlopříčky, atd… A nakonec jsme si vybrali obchod, kde jsme měli pocit, že to jsou opravdu odborníci a pomohli nám s našimi dotazy a také kde byla pro nás příznivá cena.
A proč to píšu ve srovnání s nemovitostmi?
Protože je to stejné.
Chápu, že dnešní doba v nás vyvolává strach o náš majetek a pocit, že nejlépe si to stejně uděláme sami. Já se taky snažím dělat věci sama, ale vím, že pokud něčemu nerozumím, raději to přenechám odborníkům. Ušetřím tím čas a peníze.
Kolikrát v životě jste prodávali nemovitost? Většina lidí jednou nebo dvakrát…. Cítíte se být odborníci v této oblasti? Víte všechny úskalí, které Vás můžou potkat, počínaje stanovením ceny, inzercí a následně pak sepsáním smlouvy…
A jak je to s nemovitostmi? Můžete i zde najít odborníky?
Jak už jsem psala v předcházejícím článku, je spousta faktorů, které ovlivňují prodej vaši nemovitosti Jedním z nich je i výběr makléře který Vás bude zastupovat.
Proč je to tak důležité?
PŘÍKLAD:
Po inzerci vaši nemovitosti na internetu, Vám volalo mnoho realitních kanceláří. Se 6 jste se domluvili, z toho u Vás na nemovitost se byli podívat 2 makléři, zbytek si stáhnul fotky z vaší prezentace. U 4 RK jste nikdy neviděli člověka, který bude nabízet vaši nemovitost. Jak víte, že si budete rozumět a že pro Vás chcete to nejlepší? Víte, za jakých podmínek bude vaši nemovitost nabízet? Kolik peněz si vezme on a kolik bude chtít pro Vás?
Z těch 6 realitních kanceláří Vám po 14 dnech budou volat 3, že máte jít s cenou dolů, protože u jedné RK se objevila cena nižší, než jste se domluvili, a tak to přece nejde dělat…
Většina makléřů nechtějí ztrácet čas s nabídkou, příprava nemovitosti není většinou žádná, kvalita fotek h(různá).
Jediné, čím chtějí zaujmout budoucího kupujícího je cena, proto Vás tlačí do jejího snížení.
VÝSLEDEK:
= Tlak na Vás se bude zvyšovat s rostoucími dny, kdy bude vaše nemovitost vystavena na realitních serverech.
= Taková prezentace působí zoufale a dosažena cena při prodeji je PODSTATNĚ nižší
MŮŽETE TO BÝT I JINAK!
Já si se svými klienty vždy domluvám schůzku „na kafe“.
Schůzka je o tom, abychom se pobavili, za jakých podmínek budu nemovitost nabízet, pobavíme se o ceně, o nabídce podobných nemovitostí v okolí, stavu aktuální nemovitosti. Stanovíme plusové a minusové body nemovitosti a projdeme smlouvu o zprostředkování.
Pokud se domluvíme na tom, že já budu klientovi jeho nemovitost nabízet, dalším krokem je profesionální nafocení (homestaging, fotostyling), stanovení maximální a minimální ceny, atd.
Celý tento postup zabere 2-5 dní, ale pomůže Vám získat až 10% navíc v ceně vaší nemovitosti.